Tagasi

Sonkyo

Sonkyo venitused ja kükkasendaitavad kehal hapnikku omastada, tänu millele suureneb inimese ning vabastada alaselja ja puusapiirkonna pingeid, leidmaks keha ja meele tasakaalu.

Inimkonnal võttis püstiasendis kõndima õppimine umbes 500 miljonit aastat, mis aga ei tähenda, et see poleks meie organismile, eriti lülisammast toetavatele lihastele koormav. Vanasti venitasid inimesed ennast kas töötades kükkasendis, pestes pesu, või töötades põllul (idamaades on see asend veel paljudes kohtades säilinud, ka kasutatakse Jaapanis veel nende traditsioonilist tualetti). Tänapäeva inimesed on muutunud aga väga mugavaks ega liiguta end piisavalt. Vähene liikumine muudab vaagnapiirkonna nõrgaks, mis omakorda põhjustab paljusid sümptomeid.

Sonkyo spetsiifliste venituste hoidmine võib olla paras katsumus, kuna puusadesse salvestub palju pingeid nii istuva tööviisi kui ka emotsionaalse koorma tõttu. Me harjume oma pingetega ega pane neid enam tähele, kuni nad ühel hetkel mingi vaevusena meile endast teada annavad.  

Sonkyo kükk ja venitused stimuleerivad kuut siseorganeid mõjutavat energiameridiaani (neeru-, maksa-, sapipõie-, kusepõie-, kopsu, südame-, südamepauna- ja kolmiksoojendimeridiaan), parandades siseorganite talitlust ja harmoniseerides eluenergia voolamist kogu kehasüsteemis. Sonkyo kaudu süvalihaste treenimine aitab kehal terveneda. Venitustel on teraapiline mõju ka meelele, mis kõik kokku tagab parema tervise.

Alguses võid tunda end harjutusi tehes ebakindlalt. Sulle võib tunduda, et mõni liigutus on äärmiselt raske ja tunnetame kõikumist. See kõikumine on aga meie endi "tasakaal". Püüdes tasakaalu tagasi saada, saadab aju süvalihastele signaali aktiveeruda ja seeläbi avab õhu jaoks tee. Mitmed süvalihased, enamasti kõhu-, vöö-, reie- ja niudenimmelihas hakkavad koos tööle, et tagada kehas tasakaal. 

Süvalihaste alateadlik töö võimaldab ka hingamisteedel kapillaaride venituse kaudu avaneda. See parandab vereringet suurtes reielihastes ja väikestes süvalihastes, mis omakorda on kasulik ka kaloripõletamisel.

Alateadlik liigutus, mis on suunatud tasakaalu leidmisele vööpiirkonnas, avab ka lihased, mis on ühenduses süvalihastega. See omakorda aitab kaasa keha paindlikumaks muutumisele ja lõdvestumisele. Koos puusade lõdvestamisega paraneb ka kaela ja lõualuu liikumine. Sonkyo lamamisasendis venitused ei koorma puusaliigeseid ega lihaseid ja neid saab teha igaüks.

Sonkyo tehnikat saab praktiseerida individuaaltunnis ja Shindo venitustunni osana. Sonkyo sobib väga hästi individuaalteraapiaks alaselja ja puusapiirkonna probleemide korral. 

Kui sul on huvi Sonkyo individuaaltunni vastu, võta minuga ühendust [email protected], 5127603 või FB Eva Kuusk

Liitu uudiskirjaga ja saa värsket infot koolituste jms. kohta

Tere külastaja! Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. (Küpsised vajalikud koolituse kalendris)